Recension: The Fault In Our Stars (SV)

FÖRR ELLER SENARE EXPLODERAR JAG (John Green) / KÖP
Handling: Hazel är 17 år och kommer aldrig att bli frisk igen. Det har hon vetat sedan dagen då hon fick sin cancerdiagnos för tre år sedan.
Hazels mamma är orolig för att Hazel ska missbruka Americas Next Top Model och bli allt mer isolerad hemma vid teven. Depression är ju en vanlig bieffekt till cancer har hon läst (Hazel menar att det inte är cancern som gör henne deppig - det är vetskapen om att hon ska dö).
Lösningen blir att anmäla Hazel till kyrkans stödgrupp för unga med cancer. Men mötena visar sig vara allt annat än uppiggande och följer ungefär samma mönster som ett AA-möte.
Men en eftermiddag i den där stödgruppen förändras livet. Augustus Waters, friskförklarad från sin cancer, dyker upp. 
Hazel möter Augustus Waters blick och deras kärlekshistoria ska komma att bli en sådan som poeterna diktar om. E p i s k.

Orginaltitel: The Fault In Our Stars (John Green)
Sidor: 307
Betyg: 8/10
Min Åsikt: En gripande historia, man kommer lätt in i boken och får "känslor" för karaktärerna. Men ibland anser jag att boken blev lite tråkig, det var samma om och om igen och jag ville att något "oj"-aktigt skulle hända, men det hände aldrig. Det kan ha varit eftersom jag såg filmen innan jag läste boken men på något sätt kunde jag inte bli lika "inne" i boken som jag blir med många andra spännande och bra böcker. Jag rekomenderar den eftersom det är en gripande läsning men enligt mig är filmen mycket bättre än boken, eftersom man får se mer in i Hazels och Agustus liv i filmen än i boken.  


Emelie

Åh vill läsa den! :)

2015-01-25 / 12:26:55
BLOGG: http://esh.webblogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: