Recension: Chasing Mavericks

CHASING MAVERICKS (Jonny Weston, Gerard Butler, Elisabeth Shue)
Handling: Femton år gammal upptäcker Jay Moriarty att världens största våg – Maverick surf break – finns just utanför kusten där han bor i Santa Cruz. Tillsammans med den levande surflegenden Frosty Hesson bestämmer sig Moriarty för att han ska tämja vågen med sin bräda. Först måste Hesson bara lära honom allt han kan om att överleva och tillsammans startar de ett korståg som snart handlar om mycket mer än att surfa.
År: 2012
Betyg: 10/10+
Min åsikt: Att detta är en verklighets baserad film gör den ännu bättre, när man ser den känner man både sorg och lycka, en sån här film kan man se hundratals gånger utan att tröttna eftersom man får en sådan medkänsla i vad huvudkaraktärerna går igenom. Jag trodde inte att den skulle vara så bra som den var, så jag rekomenderar denna med hela mitt hjärta, se på denna, den är definitivt värt tiden. Jag verkligen älskade den!

 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: