Recension: The Amazing Spider-man 2


THE AMAZING SPIDER-MAN 2 (Andrew Garfield, Emma Stone, Jamie Foxx)
Handling: Livet leker för Spider-Man. För Peter Parker finns det inget bättre än att svinga sig mellan skyskrapor, njuta av hjälterollen och att umgås med Gwen. Men att vara hjälte har ett pris: endast Spider-Man kan skydda New York-borna från de superskurkar som hotar staden. När Electro dyker upp, ställs Peter inför en mäktig och mycket farlig motståndare och när hans gamle vän Harry Osborn återvänder, inser Peter att alla hans diender har en sak gemensamt: OsCorp.
År: 2014
Betyg: 10/10
Min åsikt: Helt fantastisk film, jag har alltid varit ett fan av dessa filmer, de är som gjorda för mig och denna gjorde mig helt stum. Dessutom spelade Emma Stone och Andrew Garfield sina roller helt galant, precis som vanligt! Den var spännande, den var ledsam och den var rolig. Vad mer kan man begära? Jag verkligen älskar The Amazing Spider-man filmerna, dock gillar jag inte slutet. Jag ska inte spoila för er men det gjorde mig otroligrt ledsen och jag vet inte hur det kommer gå i nästa film. Men, den är ju skriven så från början och man måste ju följa manuset. Så jag ser definitivt fram emot 3:an!




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: