Recension: The Time Traveler's Wife

THE TIME TRAVELER'S WIFE (Eric BanaRachel McAdamsRon Livingston)
Handling: Första gången Clare träffar sin blivande make Henry är hon bara sex år gammal. Henry är trettiosex och dyker upp hemma hos Clare från ingenstans. Det visar sig att han lider av en minst sagt underlig sjukdom som gör att han kastas från tidsålder till tidsålder. Han är en tidsresande och som sådan lever han ett komplicerat liv. Under åren som följer fortsätter Henry att besöka Clare och slutligen blir hon förälskad i honom. Men det är inte förrän Clare fyller tjugotvå som hennes och Henrys tidsåldrar synkroniseras för första gången och i nutiden ser situationen plötsligt annorlunda ut. Clare känner igen sin tvillingsjäl och älskade, Henry har ingen aning om vem Clare är.
År: 2009
Betyg: 7/10
Min åsikt: Denna filmen var annorlunda, det är ingen vanlig romantik film utan den hade lite action och man blev till och med lite förvirrad ibland, men jag tyckte att den hade en bra handling och jag blev ledsen lite då och då eftersom vad Clare gick igenom. Det var en rörande film men det hände lite för mycket i den, därför fick den en sjua. Slutet var mest berörande för mig, jag ska inte berätta vad som hände, utan bara att man blir berörd och man blir ledsen av det. Men det var ändå ett bra slut. 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: