Bokrecension - Warm Bodies

Warm Bodies av Isaac Marion
Handling: Städerna vi strövar igenom är lika ruttna som vi. Jag vet inte vad som har hänt. Sjukdom? Krig? Eller beror allt på oss? De döda kom i de levandes ställe?
Världen har fyllts av Zombier och R är en av dem. Han lever på den övergivna flygplatsen, och söker sin föda inne i staden. Det är då han möter Julie...
9/10
Denna boken är så otroligt bra och spännande! Eftersom jag redan har sett filmen får man en annan titt på hur "R" är och på hur Julie tycker om sin pappa osv..., boken är ändå ganska olik filmen, det händer mer och detaljerna lär man sig på ett annat sätt. Denna boken tycker jag får en 9 av 10 för att den han så otroligt bra handling och tankarna som alla har är helt olika i boken än vad dem är i filmen!
Jag rekomenderar den för er som gillar fantasy och... Zombies!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: