Recension - The Mortal Instruments

 
The Mortal Instruments | 10/10
På en nattklubb i New York blir Clary vittne till ett mord som begås av tre tonåringar som bär svärd och vars kroppar är täckta av märkliga tatueringar. Offrets kropp går upp i rök och det verkar bara vara Clary som kan se vad som händer. Dagen efter försvinner även hennes mamma spårlöst. Det visar sig att tonåringarna är Skuggjägare, ett släkte vilkas uppgift är att försvara mänskligheten mot demoner, och att Clarys mamma har burit på en hemlighet - även hon är en Skuggjägare. En helt ny värld av demoner, vampyrer och varulvar öppnar sig för Clarys ögon.
 
 
Min åsikt:
Jag tycker att denna filmen var spännande, romantiskt och otroligt bra! Jag verkligen älskar paret i denna filmen, Jace och Clairy är ett sött par och därför tycker jag inte om det som händer i slutet så mycket... Men varför inte vänta på andra filmen och se hur det blir? 
Denna filmen får 10/10 för att den har bra handling, är en bra action film och har ett bra flyt genom hela filmen, det är aldrig tråkigt. Vilket är ett stoort plus! 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: