Recension - Mitt perfekta liv

 

Mitt perfekta liv (Sarah Dessen) | KÖP
Om boken: Macy ska jobba på biblioteket, plugga ordkunskap och försöka vara så perfekt som möjligt, ivrigt påhejad av sin arbetsnarkoman till mamma.

Men ibland händer det oväntade saker. Av en slump får Macy jobb på cateringfirman Wish. Där hon lär känna Wes; en obegripligt snygg kille med ett inte helt fläckfritt förflutet. Till sin förvåning märker Macy att hon kan prata med honom om allting. Om dina rädslor, om sin pojkvän... Till och med sin pappa.
 
Kanske är livet inte bara något som måste uthärdas? 
Kanske ska man passa på att leva lite också?
 
Betyg: 9/10
Min åsikt: Denna boken är en otroligt bra sommarbok, även på höstlovet för mig, men man får en mysig känsla när man läser den och man vill aldrig sluta, man vill veta mer om Macys och Wes's liv, både tillsammans och deras historia. Sarah Dessen skriver den på ett sånt verkligt sätt så man sitter i soffan och ler i hela boken, det känns som man lever deras liv när man läser den. Det är det som gjorde mig helt fast i den.
OBS! Ni som inte har läst den, skippa detta nedanför (om ni vill, såklart!)
Det jag inte tyckte om med boken var att det gick hela boken innan Macy och Wes kysstes, men det var också en bra sak i boken, det gjorde boken speciell. Alla karaktärerna gjorde mig varm inombords, hur Delia var som person och hur Kristy hade sin egen stil. Men det som gjorde mitt leende att komma upp var både Därfickjagdig och Sanning. Det var två lekar som gjorde mig helt varm och gjorde en del av boken för mig, helt enkelt en otroligt bra bok!
 
 
 


Felicias mode

Den boken ser riktigt bra ut! :)

Svar: Ja, den var riktigt bra! Jag rekommenderar den starkt! :)
Ida Larsson

2013-11-03 / 11:17:10
BLOGG: http://feliciahblogg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: